Správny pitný režim súvisí s váhou a zdravím nie len u dospelých

čaj sacokDnes som si náhodou prečítala jeden príspevok mamičky na internete, ktorý na chvíľu zastavil moje chápanie. Chcela, nech jej niekto poradí, aký čajík by mala dať piť svojmu dieťaťu, lebo ono ich veľmi nemusí a chce len čistú vodu. Vie, že to nie je zlé, ale aspoň ku chlebíku by si mohol dať niečo teplé… Veľa mamičiek našťastie reagovalo, že ich dieťa tak isto chce len čistú vodu, že je to v poriadku, alebo ak aj nejaký čajík s medom, tak ho hneď aj tak dieťa zapije čistou vodou.

No našli sa aj také, čo už začali odporúčať nejaký granulovaný čajík a podobne, tak som to už radšej ďalej ani nečítala. Prečo niekto chce od malička dieťa učiť na niečo iné, ako mu je zjavne prirodzené? Prečo niekoho dobrovoľne učiť piť sladené ovocné čajíky, džúsiky a ochutené vody? Ak niekoho naučíte na sladké a ochutené vody, k čistej sa bude vracať čoraz menej a tam začína veľký problém do budúcna pre zdravie a aj váhu.

Súvis pitného režimu a pribúdajúcej váhy nie je len o dospelých

Zvyknete si dopriať počas dňa nejaké sladké vody? Alebo nebodaj je to váš celodenný pitný režim, pretože čistá voda vám už nechutí? Položte si najprv otázku, čím polievate kvety, čo dávate piť zvieratkám… A prečo to u seba a rodiny, na kom by vám malo najviac záležať, robíte inak?sugar

Vezmime si napríklad len minerálne a pramenité ochutené vody. Povedali by ste si možno, že je to celkom fajn zdravšia alternatíva ochuteného pitného režimu. No vedeli ste napríklad, že keď vypijete liter a pol neperlivej vody Saguaro jahoda, je to ako keby ste zjedli 22 kociek cukru (mimochodom skoro 400kcal, ktoré vašej váhe určite nepomôžu)? A čo tak detská voda Kubík Waterrr jahoda, kde 0,5l fľaška obsahuje 7,1 kocky cukru alebo ovocný nápoj Kubík Play, ktorý v 400ml fľaštičke obsahuje až 23 kociek cukru (čo je 46g), čo je mimochodom viac ako obsahuje 0,5l fľaša coly.

Myslíte, že ak to naučíte piť svoje deti, pomôže to ich zdraviu a metabolizmu do budúcna? Už tam sa začína predpoklad nie len na zdravotné problémy, ale aj na nechcené priberanie dieťaťa. Poznáte ten obrázok,  kedy vidíte rodinku s dieťaťom a všetci majú nadváhu? A myslíte si, že to to dieťa zdedilo? V žiadnom prípade… Len získalo návyky svojich rodičov, či už v jedle, pití alebo postojoch.

Deti sa najlepšie učia z toho, čo vidia u rodičov. Takže ak budete aj vy piť čistú vodu a budete jej piť dostatok, deti budú robiť to isté, lebo to uvidia u vás a bude to pre ne normálne. No ak u vás vidia, že pijete rôzne coly, sirupy a ochutené vody, budú chcieť prirodzene to isté, zvyknú si na umelé a sladké chute a to sa s nimi potiahne aj do budúcna. Takže platí staré známe, treba začať od seba :).

Vplyv (ne)pitia na moje zdravie a rada lekára na nezaplatenie

Môj pitný režim bol predtým veľmi biedny. A tiež som bola naučená na sladenú vodu – obľubou u nás doma boli klasické sirupy a tak bez pridania tohto “sladkého zázraku“ sme pomaly ani nepili.Neskôr na strednej škole som už nebola schopná za celé doobedie vypiť viac ako pol litra, aj to bol zázrak. A potom sa mohol jeden čudovať, keď sa mi začala pravidelne točiť hlava, alebo som odpadla.

vinoA perlička na ktorú si spomínam od mojej lekárky, keď som jej raz dávno spomenula nízky tlak a točenie hlavy – „Treba si dať ráno pohár vína, alebo kávy!“ Odhliadnuc od toho, že mi káva nechutí a každé ráno si bežne človek môže dať pohár vína a ísť do školy alebo do práce, to považujem za fakt “perfektnú“ radu od lekára.

Pritom stačilo tak málo. Prečo ma skôr nikto neupozornil na to, že mám piť viac vody? Žiadne otázky či pijem, čo a koľko… A pritom dnes viem, že práve toto sú základné veci, ktoré potrebujem od klienta počuť – či už sa jedná o zdravie, alebo chudnutie. Od kedy som si zlepšila svoj pitný režim z nejakého pol litra na dva až dva a pol litra čistej vody denne, začala som sa cítiť oveľa lepšie a čuduj sa svete, nepotrebujem žiadny pohár kávy ani vína na ráno pre lepší tlak…

Aj vás zaujíma konkrétnejšie správny pitný režim? Chcete vedieť nie len čo správne piť, ale aj koľko a ako je si to najlepšie počas dňa rozdeliť? Viete, že aj to vplýva nie len na vaše zdravie ale aj váhu? Aj tomu sa venujem v E-BOOKU ZDARMA –5 základných pravidiel zdravého chudnutia, ktoré si pre ich efektivitu zamilujete alebo ako si správnym chudnutím zlepšiť metabolizmus a zdravie.

Monika Erényi
Som nadšená propagátorka zmeny životného štýlu a efektívneho chudnutia v znení hesla - v jednoduchosti je krása :). Rada pomáham ľuďom zlepšiť ich postavu, zdravie a tým aj zdravé sebavedomie, aj pomocou overených doplnkov a kvalitných zdravých náhrad jedla.
Komentáre