Ja, moje druhé ja a chudnutie

Zažili ste to už možno aj vy a možno to práve teraz riešite. Ste dve – jedna, ktorá veľmi túži schudnúť a druhá, ktorá miluje čokoládu, nezdravé jedlo, veľa jedla… Jedna, ktorá si povie, pohybu mám dosť (napríklad behaním okolo detí) a druhá, ktorá chce vyzerať lepšie, cítiť sa lepšie a vie, že na to potrebuje urobiť nejaké zmeny v jedálničku.

Ani ja nie som nejaká zázračná výnimka. Mám rada jedlo, mám rada aj sladké, no so svojimi dvoma „JA“ sa učím pracovať. Málokto sa zobudí a len tak zrazu si povie – a od teraz bude všetko inak. Väčšinou tomu niečo predchádza, nejaký (často zásadný) spúšťač.

Rozhodnutie pre zmenu zvyčajte spustí niečo ako :

  • pozriete si svoje fotky z minulého leta a poviete si, že túto dovolenku už musíte vyzerať lepšie,
  • ľudia sa vás začali pýtať, či nie ste tehotná,
  • nezmestíte sa už do svojho obľúbeného oblečenia bez toho, aby ste v ňom nevyzerali, ako by ste si netrafili veľkosť (ak sa vôbec zmestíte),
  • už aj lekár vám naznačil, že potrebujete schudnúť kvôli zdraviu
  • nevládzete už pomaly ani výjsť po schodoch, či vyšantiť sa s deťmi,
  • ochorie niekto z vášho okolia…

A tak si poviete – „A DOSŤ – chcem zmenu“. Lenže, koľkokrát sa stalo, že vaše ja, ktoré chcelo zmenu, vyzerať a cítiť sa lepšie, bolo tak nahlodávané vašim druhým ja, že ste to po pár dňoch vzdali (ak ste vôbec začali)?

AKO NA TO?

Skúsme si teda povedať, ako sa na takúto zmenu pripraviť, aby vám vydržala čo najdlhšie a aby sme čo najviac potlačili a skryli to naše druhé ja, ktoré nám to všetko kazí.

Niekedy na to stačí len trochu času, zamerania a ísť na to postupne. Netlačiť na pílu, ale začať si uvedomovať PRÍČINA – NÁSLEDOK. Ak si začnete uvedomovať a riešiť PRÍČINY vášho problému v stravovaní (sladkosti, pečivo, nepravidelná strava, veľa jedla, žiadna výživa, málo vody… – viac v e-booku tu), budete sa postupne snažiť HĽADAŤ RIEŠENIA A NÁHRADY.

Najlepšie, čo môžete na začiatku rozhodnutia schudnúť urobiť, je ujasniť a spísať si PREČO VLASTNE. Vedieť aké VÝHODY vám vyplynú z toho ak začnete žiť a stravovať sa inak. A tiež si uvedomiť, kde by ste sa mohli časom dopracovať, keď nič nezmeníte.

Nemôžete robiť veci rovnako a čakať iný výsledok

Zmeňte svoj uhol pohľadu a úpravu stravovania a celkovo chudnutie neberte ako problém a obmedzenie (pretože to naozaj problém bude). Berte to ako skvelú príležitosť k vášmu novému zdravšiemu a štíhlejšiemu JA.

Nemusíte hneď nekompromisne vyhodiť všetko sladké a všetko pečivo, ak by ste sa k nim mali v zúfalstve do pár dní vrátiť, ale začnite ich postupne obmedzovať, začnete hľadať zdravšie varianty.

Začnite si postupne sledovať pitný režim a čo najviac obmedzte sladké vody – namiesto nich si dajte občas napríklad zdravšiu čerstvo pripravenú pomarančovú šťavu alebo trochu nesladeného 100% džúsu bez pridaného cukru. Neskôr už do vody pridajte len plátky pomaranča či citróna a mätu alebo zázvor na chuť.

Skúste si nájsť nejaké zdravšie recepty, ktoré ale zároveň vyzerajú chutne, prípadne v reštauráciách a jedálňach začnite uprednostňovať jedlá, ktoré nie sú sladké ani vyprážané (alebo ak už, tak si ich občas dajte trochu menej – napríklad s niekým na polovicu)… Pozor však na zdravšie recepty „bez výčitiek“ o ktorých píšem viac v článku tu >> .

Ak je to možné, začnite postupne aj s pohybom. Urobte to, aj keby to bolo zo začiatku len o tom, vyjsť domov po schodoch, časom úplne vyradiť výťah, na kratšie vzdialenosti chodiť pešo a nie autom alebo autobusom, zacvičte si doma na začiatok aspoň 5 minút denne…

Udržiavajte svoju myseľ zameranú na zmenu

Na chladničku si vylepte niečo motivačné – či už citáty, vašu fotku z čias, kde ste ešte mali lepšiu postavu (alebo z internetu stiahnutú fotku postavy, ktorú by ste chceli mať, a nalepte jej svoju hlavu 🙂 ). A tiež je dobré pridať sa ku skupine ľudí s rovnakým cieľom, kde nájdete rôzne tipy, rady, motiváciu, podporu a výsledky.

O podpore/nepodpore okolia napríklad aj pri chudnutí alebo čomkoľvek v živote, sme nedávno s manželom natočili video v našej uzavratej skupine na facebooku Škola zdravia a chudnutia.

Ide o to, vytvoriť si nový návyk

Aj tieto maličké zmeny, ktoré vám síce neprinesú hneď vysnívanú postavu ani špeciálny výsledok, ale začnú vás postupne posúvať ďalej. Keď už si zvyknete napríklad pravidelne cvičiť 5 minút, nebudete mať problém to postupne zvyšovať na 10, neskôr 15 minút ako keď si dáte rovno záväzok cvičiť 5x týždenne 30-45 minút.

Začnete to robiť čoraz lepšie, častejšie, automaticky a hlavne, aj keď sa niekedy režim a stanovené pravidlá nepodarí dodržať, uvedomte si, že je to vždy lepšie, ako na začiatku a tak ste k svojmu cieľu oveľa bližšie. Zabudnite na výčitky, sebaľútosť, či neustále riešenie toho, ako ste to nezvládli, pretože to by viedlo k sklamaniu a tým pádom často len k zajedaniu.

Cieľom nie je dokonalosť, ani presná konkrétna váha, ale celková úprava životného štýlu a rozmýšľania. Pretože vtedy to má význam, vtedy aj váš výsledok bude zdravý, s pevným základom a hlavne udržateľný.

Takto na vás postupne vaše provokatérske „JA“ začne strácať dosah, nebude nad vami mať takú moc a to je základ. Ale pozor – vždy tam niekde bude (hlavne v zlých obdobiach, ťažkých chvíľach, stresoch), ale čím lepšie budete mať zvládnuté základné zmeny v životospráve, tým ľahšie ho zas postupne potlačíte, alebo mu ani nedovolíte sa veľmi prejaviť.

Verím, že vaše lepšie „JA“ čo najviac postupne vytlačí to druhé „pokušiteľské JA“ , no nestane sa to samé od seba – potrebujete mať v hlave viac zdravie, ako len rýchle schudnutie. Potrebujete viac riešiť čo jete a aj PREČO a postupne si zautomatizovať 5 ZÁKLADNÝCH PRAVIDIEL ZDRAVÉHO CHUDNUTIA (z ktorých 4 odporúčam dodržiavať aj keď nechudnete ) – viac tu v e-booku zdarma >>.

Ako si najlepšie vytvoríte nový zvyk?

Je vedecky dokázané, že pod vedením a v skupine je najväčšia sila a najväčšia pravdepodobnosť dosiahnuť výsledok, a tak mám pre Vás ešte jeden tip – návod na konkrétnu efektívnu úpravu stravovania, ktorú je jednoduché dodržiavať.

Ide o 21 denný program na chudnutie, ktorého súčasťou je online alebo osobná konzultácia, neustála podpora a tiež jedálniček s jednoduchými, výživnými, no rýchlopripraviteľnými raňajkami a večerami + až 69 tipov na recepty zdravých a vhodných obedov alebo aj jednoduchých olovrantov + skvelý BONUSOVÝ PLÁNOVAČ.

Stačí sa nechať viesť overeným systémom stravovania a môžete už o 21 dní vidieť  prvé výsledky. Viac o programe a možnosť prihlásiť sa nájdete TU >> 

PS: Chcete si dohodnúť si bezplatnú konzultáciu ohľadom stravovania a chudnutia? Kliknite na TENTO FORMULÁR , vypíšte ho a dohodneme si termín.

Monika Erényi
Som nadšená propagátorka zmeny životného štýlu a efektívneho chudnutia v znení hesla - v jednoduchosti je krása :). Rada pomáham ľuďom zlepšiť ich postavu, zdravie a tým aj zdravé sebavedomie, aj pomocou overených doplnkov a kvalitných zdravých náhrad jedla.
Komentáre