Robíte tieto chyby pri chudnutí aj vy? Napravte to a nebojte sa viac jojo efektu.

Je po sviatkoch, začal nový rok a to je veľký boom predsavzatí a novoročných záväzkov. Veľa ľudí si povie, že konečne schudne, bude sa zdravšie stravovať, začne cvičiť a podobne. Okrem toho je už snáď len jeden každoročne sa opakujúci záväzok – prestať fajčiť.

Trh sa samozrejme rýchlo prispôsobil a preto sú teraz letáky plné ponúk a akcií na pomôcky a stroje na cvičenie, športové oblečenie, doplnky na chudnutie a ľudia si to radi v tomto období na podporu svojho rozhodnutia kúpia. V tom ich ešte utvrdí pohľad do zrkadla, v ktorom sa neúprosne odrážajú kilá naviac zo sviatočného hodovania.

Väčšina takýchto pokusov však končí neúspešne, prípadne ani poriadne nezačne. Prečo? V tomto článku vám prezradím, akých základných chýb sa môžete pri snahe schudnúť dopustiť a ako ich môžete napraviť, aby ste sa tento rok konečne dopracovali k vášmu vysnenému stabilnému výsledku a v lete v plavkách hviezdili.

Ak sa vám to doteraz nedarilo, nečudujte sa. Nikto vás totiž cielene neučí, ako sa správne stravovať, čo je optimálny pitný režim alebo ako ideálne skĺbiť pohyb s úpravou stravy a výživou, aby ste len nestrácali čas a nepriberali ešte viac po neúspešných diétach. Škoda, že sa tak podstatné veci neučia práve v škole, no školský bufet sa napchá bielym pečivom a sladkosťami…

Dobrý poradca je na nezaplatenie

V športe nikoho neprekvapuje, že ak chceme uspieť, potrebujeme svojho trénera. Niekoho, kto vie čo robí, má skúsenosti, výsledky a bude sa nám venovať a viesť nás. Tiež je jasné, že úspech nepríde za jednu noc a aj to, že majstra robí prax a nie len teória. Prečo nie je potom bežné aj to, že ak chcete naozaj schudnúť, vyhľadáte si nejakého odborníka, ktorý sa vám bude venovať, urobí si s vami individuálny plán podľa vašich potrieb a bude vás viesť a podporovať?

Preto je moje prvé základné odporúčanie nájsť si niekoho, kto vie čo robí a bude vás viesť. Pripraví vám váš osobný režim a bude ho neskôr upravovať podľa vašich potrieb. Stačí naozaj dodržiavať to, na čom sa dohodnete a čo vám odporučí. Niekoho, kto je školený, vie čo robí a vy budete zvládať dodržiavať to, čo vám odporučí. Nerobte však naraz žiadne komplikované zmeny, ale dohodnite sa na systéme, ktorý bude pre vás udržateľný.

Aj takto sa môže rozbehnúť chudnutie, keď sa človek zverí do rúk odborníka

Tu je príklad aktuálne na sebe pracujúcej klientky. Pani Ľubica skúšala schudnúť viac krát, no stále prichádzal jojo efekt. Skúšala jesť napríklad len veľa zeleninky, večer len čajík a schudla síce 25kg za 3 mesiace, ale potom začala byť často chorá. Klesla jej imunita, váha napriek cvičeniu 4x do týždňa stúpala a k tomu sa začali pridávať vlčie hlady. To je výsledok nesprávneho chudnutia

Takéto chudnutie vie narobiť viac škody ako úžitku. Metabolizmus sa ešte viac spomalí, čo spôsobí, že zas priberiete a často ešte viac, ako ste mali predtým. A čo hovorí pani Ľubica teraz, keď sa jej stravovanie upravilo tak, aby jedla dosť, pravidelne, ale správne, výživne a hlavne jednoducho?

„Ďakujem, ja som už nedúfala že to pôjde. Nevládala som chodiť ani do roboty, na pol roka som nesmela cvičiť. Teraz pekne pomaly chudnem, zatiaľ je to 13 kíl a plánujem ďalších 20. A nielen to. Cvičím, znova aj pracujem a chorá som nebola od kedy som pod dozorom.“

vysledok-chudnutie-lubica

Nemáte čas chodiť niekde za poradcom na konzultácie a analýzy tela osobne?

Dnes je veľa možností nájsť to, čo potrebujete aj na internete. Tým ale nemyslím ženské magazíny a stránky s milión „zaručenými“ postupmi a diétami, kde nájdete aj zavádzajúce informácie, často plné odporujúcich si teórií. Mám tým na mysli seriózneho poradcu, ktorý vám vie na základe vašich požiadaviek a potrieb odporučiť zmenu režimu aj online.

Aj preto som začala písať tento blog, napísala som aj e-book 5 základných pravidiel zdravého chudnutia, ktoré si pre ich efektivitu zamilujete. Popri synovi na materskej teraz komunikujem s klientami už prevažne na internete alebo telefóne, ale občas ešte zaskočím do kancelárie urobiť nejakú osobnú analýzu tela.

Viem, že je dnes na svete veľa zaneprázdnených ľudí a tiež veľa mamičiek s malými detičkami, ktorí chcú schudnúť, no čas naviac aby niekam chodili veľmi nemajú. preto takýto spôsob určite uvítajú :).

Zabudnite na zázračné tabletky na chudnutie z reklám v TV a na internete

Všetky tie super reklamy, ktoré vám hovoria, ako bez námahy schudnete, len si dáte každé ráno zázračný nápoj, alebo tabletku, sú blud. Bohužiaľ, stále veľa ľudí tým, že sú pohodlní, alebo nemajú čas a chcú čo najrýchlejšie výsledky bez námahy a nejakej zmeny stravovania, to skúšajú. Naletia a potom sa čudujú, prečo nemajú také výsledky, alebo ak sa aj nejaké dostavia, prečo zas priberú.

Uvedomte si prosím, že zdravo a stabilne schudnúť je možné len úpravou životného štýlu – stravovanie, pitný režim a pohyb. Doplnky, aj to len kvalitné, ktoré väčšinou v klasických reklamách nenájdete, sú síce skvelou podporou, sama ich používam a odporúčam, ale nie sú zázrakom bez úsilia.

Cvičiť nestačí – základom úspechu je zmena stravovania

Často sa stretávam s názorom – „Ale ja viem čo mám robiť – začať cvičiť.“ Áno, cvičenie je super, ale bez zmeny stravovania z neho nebudete mať taký výsledok, ako by ste chceli. Dokonca si pri nesprávnom výbere cvičenia a väčšej nadváhe môžete aj uškodiť.

Veľmi sa čudujem, ak mi niekto s väčšou nadváhou povie, že behá, alebo že chce začať. Pri nadváhe je nápor na kĺby už tak dosť veľký, takže si viem predstaviť určite lepšiu a šetrnejšiu formu cvičenia aspoň kým sa váha sčasti nezníži.

Ďalším dôležitým faktom je, že ak do svojho režimu pridáte viac pohybu a cvičenie, svaly začnú potrebovať viac bielkovín a telo viac výživy. Nemôžete od tela chcieť niečo, na čo mu nevytvoríte podmienky. Takže pri cvičení ruka v ruke potrebujete jednoznačne prispôsobiť tomu aj stravovanie. Inak pôjde len o zvýšený výdaj kalórií, ktorý je síce pri chudnutí vhodný, ale bude mať len polovičatý efekt.

Podstatou zdravého a udržateľného chudnutia je predsa budovanie väčšieho množstva svalovej hmoty a zlepšenie kvality svalov. Pretože svaly spália oveľa viac ako tuky a postava kde je viac svalov a menej tukov vyzerá podstatne lepšie ako postava s rovnakou váhou, kde je väčší pomer tuku a menej svalov.

Aj keď sa dá schudnúť bez cvičenia, určite ho nevynechávajte

To, že základom chudnutia je úprava stravy neznamená, že nepotrebujete viac pohybu a cvičenie. Áno, dá sa to aj bez cvičenia, sama som tak schudla pred vyše 8 rokmi 8 kíl ale je tu pár dôležitých ale.

Po prvé, bez cvičenia nemôžete čakať, že budete mať pevnejšiu, lepšie vyzerajúcu postavu a nie len menší objem a menej tuku.

Po druhé, bez zlepšenia kvality svalov (čo zabezpečíte kvalitnou výživou) a zväčšenia množstva svalov (cvičením) nemôžete čakať, že sa vám zázračne metabolizmus upraví sám od seba. Úprava metabolizmu znamená chudnutie bez jojo efektu a o to nám predsa ide, že 🙂 ?

Po tretie, čím viac kvalitnej svaloviny (nie, nemyslím tým, že máte vyzerať ako kulturista), tým lepšie telo zvláda aj prípadné choroby, operácie a rekonvalescencie. Takže zvýšený pohyb, cvičenie a kvalitná výživa má jednoznačne pozitívny vplyv aj na zdravie.

Ak nemáte čas, alebo nevládzete, nemusí to byť práve hodina v posilňovni 4x týždenne. Dnes má však veľa ľudí sedavé zamestnanie, chodíme autami, autobusom a to nám nepomáha. Stačí, že sa zo začiatku budete viac prechádzať, doma si napríklad dáte pár drepov alebo nejakých iných cvikov.

FITCLUB kolaz3Kedykoľvek si viete urobiť doma plank, nejaké cviky na brucho, alebo držať hoci len fľašky s vodou s rozpaženými rukami… Ak máte dieťa, tak tieto cviky viete robiť kedykoľvek počas hry a závažím môže byť aj dieťa, čím sa budete baviť obaja. Ak idete na prechádzku s kočíkom, dajte si trošku svižnejšie tempo a nevyhýbajte sa tlačeniu do kopca ;).

A ak ste z Košíc a radi sa necháte potiahnuť silou kolektívu, pridajte sa k nám a zacvičte si s nami Tabatu – vysokointenzívne intervalové cvičenie, po ktorom telo spaľuje tuk ešte 12 hodín ;). Stačí sa nahlásiť. Prvá hodina je zdarma, vítané sú aj detičky a k prvému cvičeniu máte v prípade záujmu zdarma naviac analýzu tela s poradenstvom. Viac o našom FitClub Košice nájdete na stránke tu>> a v našej facebook skupine tu>>.

Na čo sa však pri chudnutí zamerať, aby to malo efekt?

Konkrétne rady, ktoré je potrebné dodržiavať, som zhrnula v e-booku 5 základných pravidiel zdravého chudnutia, ktoré si pre ich efektivitu zamilujete. Tieto pravidlá sú skvelým odrazovým mostíkom pri budovaní lepších návykov v novom režime chudnutia a zdravšieho fungovania. Zameriavam sa v ňom na chudnutie bez diét či hladoviek. Len jednoduchý, účinný princíp stravovania, ktorý ak dáte do praxe, prinesie vám výsledky.

Už sa viac nemusíte trápiť tým, že po skončení diéty príde zas jojo efekt, alebo že nebudete môcť nič jesť. Ja aj moji klienti jeme pravidelne cca 5x denne, no základ je vedieť čo a kedy je vhodné jesť, ako si čo najlepšie zadeliť stravu počas dňa a aj prečo je to tak. Preto je môj e-book stručný a jednoduchý pomocník na začiatok – nemusíte hľadať rôzne informácie, študovať, robiť si zbytočné starosti a strácať čas. Nechajte sa viesť a výsledky na seba nenechajú dlho čakať.

Skvelým bonusom na záver je aj odporučenie vhodných doplnkov a zdravých náhrad jedla, ktoré ak zakomponujete do nového režimu, tak vám nie len pomôžu dosiahnuť lepší výsledok, ale aj uľahčia celý proces chudnutia. Už sa vám nestane, že budete mať málo výživy (a tým aj viac chúťok), alebo že sa nenajete, lebo neviete čo by bolo vhodné, alebo nebudete stíhať.

paperbackstanding2_693x872-2Ak ste sa rozhodli pre zmenu, začnite tým, že si stiahnete e-book 5 základných pravidiel zdravého chudnutia, ktoré si pre ich efektivitu zamilujete tu >> . Ostatné je už na vás a na dodržiavaní týchto pravidiel. Čokoľvek by ste sa chceli opýtať alebo poradiť, neváhajte ma kontaktovať, určite spolu niečo vymyslíme.

Monika Erényi
Som nadšená propagátorka zmeny životného štýlu a efektívneho chudnutia v znení hesla - v jednoduchosti je krása :). Rada pomáham ľuďom zlepšiť ich postavu, zdravie a tým aj zdravé sebavedomie, aj pomocou overených doplnkov a kvalitných zdravých náhrad jedla.
Komentáre