Som nadšená propagátorka zmeny životného štýlu a efektívneho chudnutia v znení hesla - v jednoduchosti je krása :). Rada pomáham ľuďom zlepšiť ich postavu, zdravie a tým aj zdravé sebavedomie úpravou stravy aj za pomoci overených doplnkov a kvalitných zdravých náhrad jedla.

Volám sa Monika Erényi a venujem sa hlavne efektívnemu chudnutiu jednoduchou úpravou stravovania aj za pomoci doplnkov výživy a zdravých náhrad jedla - bez hladovania a rátania kalórií.

Na vlastnej koži som si pred rokmi vyskúšala túto zmenu životného štýlu a zlepšila som si tak nie len postavu, ale aj zdravie.

Momentálne som mamina skvelého chlapčeka, no keďže som v tehotenstve pribrala 16 kíl a všetky v pôrodnici bohužiaľ neostali, mám za sebou aj úspešné chudnutie po pôrode.

 

testamon matersky2

 

Viem, že dnes je oblasť chudnutia veľmi žiadaná a celosvetovo je nadváha a obezita čoraz väčší problém. Od kedy som sama mamina, čoraz viac vnímam aj to, ako často riešia problematické chudnutie po pôrode aj mamičky, aby sa zas dostali do kondície a cítili sa zas sebavedomo, zdravo a plné energie. Preto som sa rozhodla šíriť spôsob, ako som to dokázala ja a ako to dokazujú moji klienti, ktorí schudli či už 3 alebo aj vyše 20 kíl a tiež dôležitú vec - ako si to aj udržať.

 

Viem tiež, že dnes na internete toho nájdete o chudnutí kopec. Kto sa rozhodne chudnúť na vlastnú päsť a začne hľadať na internete, dostane sa do množstva mätúcich a odporujúcich si vyjadrení a sám sa z toho môže zblázniť. Skúšať rôzne diéty, metódy a zázračné nápoje či už z obchodu alebo s citrónovou vodou nalačno a neviem čím ešte. Začne jesť viac jedál, ktoré sú na internete uvedené ako zaručene bez výčitiek a môžu sa jesť vraj bez obmedzení... Čoskoro však zistí, že to tak úplne nefunguje, prípadne je to tak komplikované, že to vzdá.

 

Som presvedčená o tom, že zdravé a efektívne chudnutie funguje vtedy, ak ho beriete ako jednoduchú a udržateľnú úpravu životného štýlu. Znamená to upraviť si stravu vyvážene, jednoducho s menším počtom kalórií ale dostatkom kvalitnej výživy (vitamínov a minerálov), aby ste to zvládali jednak dlhodobo, bez väčšieho stresu a hlavne aby ste sa zároveň lepšie cítili a mali viac energie.

 

Nemusíte ani hneď začať 3-4x týždenne aspoň hodinu cvičiť, aj keď je to super, no prvoradý základ je úprava stravy, pretože tá tvorí až nejakých 80% výsledku. Ak vám pohyb nie je tak blízky, pokojne ho začnite pridávať postupne, pomaly a hlavne niečo, čo vás bude baviť, aby vám to tiež vydržalo. Ak to budete robiť takto a vydržíte dosť dlho, zas sa to stane postupne bežnou súčasťou vášho života a nového životného štýlu (ako napríklad u mojej klientky Mišky, ktorá má zatiaľ dole za pol roka 21,1kg a stále pokračujeme 🙂 ).

 

Ako to bolo u mňa pred tým, ako som si upravila stravovanie a doplnila do tela chýbajúcu výživu?

 

Ako dieťa som bola síce štíhla, no už vtedy začali moje zdravotné problémy v podobe dosť častých chorôb ku ktorým sa pridali aj alergie a napriek tomu, že som bola chudá, mi zistili zvýšený cholesterol. Na strednej škole som postupne nabrala nejakých 8kg naviac, popri tom sa objavila aj celulitída a zhoršila sa mi pleť (dnes klasika u mladých báb, že?).

 

Neobišli ma ani bežné problémy, ktoré možno poznáte aj vy – častejšie bolesti hlavy a pravidelne raz mesačne bolesti brucha (to poznajú len dámy ;)). Nesmiem však zabudnúť na nízky tlak, pretože to mi spôsobovalo točenie hlavy pri prudšom vstávaní a dokonca som dva krát aj odpadla. Prvý krát som mala asi 15 rokov a bolo to na bratovom prvom svätom prijímaní (to bol pocit keď som sa prebrala ako ma oco vynáša z kostola na rukách a všetci sa pozerajú...). Potom ešte raz v autobuse (inak sa mi to väčšinou podarilo odhadnúť a vystúpiť skôr, ako sa to stalo). Ak to poznáte, viete o čom hovorím, ak nie tak vám poviem, že tieto stavy nie sú teda žiadna sranda.

 

Popri vysokej škole som sa však dostala k informáciám, ktoré zmenili môj pohľad na to, čo je bežné a došlo mi, že každý si je sám zodpovedný za svoje zdravie a je na ňom, čo preňho spraví a ako sa bude stravovať.

 

Začala som sa učiť od odborníkov, ktorí sa zaoberali zdravou výživou a ktorí ľuďom zlepšovali zdravie a váhu postupne úpravou životného štýlu, pitného režimu a stravy aj za pomoci kvalitných doplnkov. Neskôr som za informáciami začala cestovať aj do zahraničia, kde som vedomosti čerpala napríklad aj od Dr. Louisa Ignarra, ktorý je nositeľom nobelovej ceny za medicínu.

 

Vlastná skúsenosť je najlepšia skúsenosť - a tak som si vyriešila svoje problémy.

 

Len jednoduchá úprava režimu a doplnky, ktoré som začala užívať mi pomohli nie len schudnúť, cítiť sa lepšie a vyriešiť si zdravotné problémy, ale aj oveľa ľahšie doštudovať vysokú školu bez litrov klasických energetických nápojov, ktoré som pila dovtedy.

 

Momentálne fungujem bez liekov na alergie, žiadne pravidelné bolesti brucha a hlavy – bez liekov a antikoncepcie a žiadne pravidelné návštevy obvodného lekára z dôvodu chorôb. Žiadne odpadávanie a točenie hlavy z dôvodu nízkeho tlaku. Tých 8 kg nabratých na strednej som schudla v priebehu mesiaca a pol, bez hladovania, rátania kalórií a vtedy ešte aj bez cvičenia. 

 

Otehotnela som a vyskúšala som si na vlastnej koži, čo sa s telom a postavou deje.

 

Našťastie celé tehotenstvo prebiehalo v poriadku bez zdravotných komplikácií a mohla som tak pracovať ešte o týždeň dlhšie, ako je klasicky zvykom. A napriek tomu, že som nesedela doma na zadku, som počas tehotenstva pribrala 16kg a na postave to bolo celkom vidno aj po pôrode. Vtedy sa mi to nezdalo až tak zlé,ale keď som si neskôr pozerala fotky pred a po, bolo to dosť vidno... :).

 

Keď som si po pôrode robila analýzu tela, zistila som, že mi ostalo naviac 7kg tuku oproti stavu pred otehotnením (100% nárast, čiže raz toľko tuku ako predtým) a kleslo mi množstvo a kvalita svalov (čo má vplyv na metabolizmus). Našťastie som vedela, čo s tým robiť a tak som už za 3 mesiace zhodila 4kg tuku a 22cm po obvodoch.

 

Žiadne experimentálne diéty, ale pravidelná strava s dostatkom výživy pre malého. Kojila som, takže som by som si niečo ako diéty ani nemohla dovoliť. Jedla som 6x denne, cvičiť som nemohla (vraj aspoň pol roka) kvôli cisárskemu. Času nazvyš samozrejme popri malom a práci na nejaké komplikované stravovanie nieje a tak som bola vďačná za svoje vedomosti, úžasné doplnky, zvolila som si zas jednoduchý ale efektívny režim chudnutia a výsledky sa dostavili.

 

Viem, že väčšina ľudí pri svojej pracovnej, rodinnej alebo aj inej vyťaženosti nemá toľko času, aby niekam pravidelne chodili na konzultácie, výrazne menili svoje návyky, rátali si kalórie a často cvičili.

 

A ďalšia vec je, že ja som chcela byť s drobcom doma čo najviac ale zároveň neprestať pracovať. Preto vznikla táto stránka, kde vám ukážem z vlastnej skúsenosti úplne najjednoduchšiu cestu, ktorú zvládnete aj popri práci, podnikaní, domácnosti a deťoch alebo náročnejších koníčkoch. Už jej názov - SPOLUTODAME.SK som vymýšľala s tým, aby vám napovedal, že v tom nebudete sami. Nájdete tu overené rady a informácie v podobe článkov a návodov. Rada vám odpoviem aj na vaše konkrétne otázky, aby ste sa čo najefektívnejšie dopracovali k výsledkom, aké potrebujete.

 

Predstavte si ten pohľad do zrkadla po úprave váhy, ten pocit, keď popri tom máte viac energie na všetko, čo potrebujete zvládať a ešte sa vám aj zlepší zdravotný stav :).

Medzinárodné školenie v r. 2009 s nositeľom nobelovej ceny Louisom Ignarrom ale aj Madeleine Albright 🙂